خرید آنلاین کتاب

خرید آنلاین کتاب - خرید اینترنتی کتاب - بانک کتاب - خرید کمک درسی - خرید کتاب - کتاب گالری - ketabgallery

خرید آنلاین کتاب

خرید آنلاین کتاب - خرید اینترنتی کتاب - بانک کتاب - خرید کمک درسی - خرید کتاب - کتاب گالری - ketabgallery

خرید آنلاین کتاب - خرید اینترنتی کتاب - بانک کتاب - خرید کمک درسی - خرید کتاب - کتاب گالری - ketabgallery - کمک درسی - ارسال رایگان کتاب - خرید کتاب درسی - خرید کتاب کمک درسی - کتاب - خرید کتاب کمک درسی - کتاب درسی-

آخرین مطالب

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۶
تیر

تفاوت غذاهای ارگانیک و غیر ارگانیک

ارگانیک

همه ما می خواهیم بهترین و مواد مغذی را برای خانواده هایمان تهیه کنیم و همچنین به حداقل رساندن یا حذف کامل سموم هایی که در معرض آن قرار می گیریم، فراهم کنیم. خرید مواد غذایی می تواند دشوار و گران باشد، به ویژه اگر ما دائما نگران این هستیم که آیا ما باید مواد آلی و غیر آلی را خریدیم. بیایید درباره تفاوت بین غذاهای ارگانیک و غیر آلی صحبت کنیم.


من مطمئن هستم که بسیاری از شما مانند من هستند و کمی تردید از مزه تند و تیز، یوگا، بدون گلوتن، گمشده ارگانیک است که ما خود را در وسط. پس ارگانی ارزش دارد؟


بیایید به پایین روند "آلی" برسیم. تفاوت بین غذاهای ارگانیک و غیر آلی چیست؟


تنوع غذاهای ارگانیک و غیر ارگانیک

در تلاش من برای حقیقت در مورد موضوع مواد غذایی آلی، من به زودی یک بحث مبهم در مورد تفاوت میان غذاهای ارگانیک و غیر آلی که معمولا در مورد این سه نگرانی متمرکز است، پیدا کردم:


مواد شیمیایی


به گفته کالج کشاورزی و علوم زیستی دانشگاه آریزونا:


"غذاهای ارگانیک به عنوان آن دسته از غذاهایی هستند که بدون استفاده از کودهای مصنوعی، لجن فاضلاب، اشعه، مهندسی ژنتیک، آفت کش ها و یا مواد مخدر رشد می کنند. آفت کش ها مواد شیمیایی یا کنترلی هستند که برای کشتن حشرات، علف های هرز و آفات قارچی ایجاد می شود که به محصول آسیب می رساند. "


بنابراین، غذاهای غیر آلی به طور مستقیم یا به طور غیر مستقیم توسط کودهای مصنوعی، لجن فاضلاب، اشعه، مهندسی ژنتیک، آفت کش ها یا مواد مخدر به طور مستقیم تولید می شوند.


زیبایی شناسی


بسیاری از مردم ادعا می کنند که غذاهای ارگانیک به نظر می رسد و متفاوت از غذاهای غیر آلی است. آنها احساس می کنند مواد غذایی معمولی تقریبا "کامل" هستند؛ در حالی که محصولات ارگانیک در میوه و سبزی تازه در باغ حیاط پشت خود با شکل های غیر متقارن، رنگ های مختلف و حتی برخی از لکه ها مشابه است. Sentry غذا یک توضیح به این دلیل ارائه می دهد:


"نسخه کوتاه این است که محصولات بسیار غیر آلی، پردازش نشده و یا حداقل تولید شده با انواع مواد افزایش دهنده رشد درمان می شود و معمولا تحت استانداردهای وزارت معادن و کشاورزی ایالات متحده (USDA) و استانداردهای کیفیت (به طور داوطلبانه)، در حالی که محصولات ارگانیک نه. "


ما نمیتوانیم ثابت کنیم که آیا این درست است یا نه، اما این به اعتقاد جنبش زشت غذا اعتبار می دهد، آیا چنین نیست؟


تغذیه با محصولات ارگانیک و سلامت محور


درمانگاه Mayo ادعا می کند که غذاهای ارگانیک تر از غذاهای غیر ارگانیکی نیستند. مطالعات اخیر ارزش 50 سال گذشته مقالات علمی مربوط به محتوای مواد مغذی مواد غذایی آلی و معمولی را مورد بررسی قرار داده است و نتیجه گیری این بود که محتوای مواد مغذی قابل توجهی وجود ندارد.  با این حال، این دیدگاه توسط همه حمایت نمی شود.


مجله تغذیه بریتانیا مقاله ای را منتشر کرد که 343 مطالعه در مورد این موضوع را ارزیابی کرد و قطعا نتیجه گرفت که غذاهای ارگانیک واقعا گزینه ای سالم هستند زیرا آنها حاوی آنتی اکسیدان ها بیش از 69 درصد بیشتر از غذاهای غیر آلی هستند. 


از آنجا که اهمیت آنتی اکسیدان ها در پیشگیری و درمان موفقیت آمیز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، بیماری های نوروژنیک و سرطان، این اطلاعات نباید به آسانی مورد توجه قرار گیرد. این مطالعه همچنین نشان داد که غذاهای ارگانیک به میزان قابل توجهی کم کادمیوم (یک فلز سمی) و البته باقی مانده از آفت کش ها هستند.


پیام مهم این است: هنگامی که شما مقدار تحقیق را انجام می دهید که با مشخص کردن خطرات خاص مربوط به خوردن غذاهای متعارف، آفت کش ها مورد توجه قرار گرفته است، چرا کسی به طور آگاهانه غذاهای غیر ارگانیک را انتخاب می کند، اگر بتوانند آلی را انتخاب کنند؟


تفاوت غذاهای ارگانیک و غیر ارگانیک: خطرات مواد غذایی غیر ارگانیک

هنگامی که ما به خاطر داشته باشیم که ما چیزی است که می خوریم، نباید جای تعجب باشد که خطرات ناشی از آفت کش ها دراماتیک و گسترده باشد. بر اساس یک مقاله اخیر در مجله IJRET: مجله بین المللی تحقیقات در مهندسی و تکنولوژی:


سازمان بهداشت جهانی برآورد می کند که سالانه 3 میلیون مورد سموم سموم دفع می شود و تا 220 هزار مرگ و میر، در درجه اول در کشورهای در حال توسعه وجود دارد. اثرات بالقوه سلامتی آفت کش ها عبارتند از آسم، آلرژی و حساسیت، و آفت کش ها نیز با سرطان، اختلال هورمون و مشکلات تولید مثل و رشد جنین مرتبط است. کودکان از نظر قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات از نظر اندازه کوچکتر، نسبت به اندازه آنها بیشتر است، کودکان خوردن، نوشیدن و بیش از بزرگسالان تنفس می کنند. بدن و اندام آنها به سرعت در حال رشد هستند، که باعث می شود آنها بیشتر حساس باشند؛ در حقیقت، کودکان ممکن است در معرض آفت کش ها حتی در رحم باشند. »


به دلیل محوطه سازی مدرن و شیوه های کشاورزی، آفت کش ها بسیار تهاجمی هستند که تقریبا هیچ کس از آنها محافظت نمی کند. چگونه بسیاری از شرایط بهداشتی بالا می تواند به طور مستقیم با خوردن غذاهای غیر ارگانیک ایجاد شود؟ هیچ کس نمی داند


گزارش سال 2000 از پزشک بزرگ بوستون برای مسئولیت اجتماعی تاکید می کند که استفاده از ارگانوفسفره ها، به ویژه در اطراف خانه و در مدرسه، می تواند کودکان را در شرایط خطرناک قرار دهد. 


تست های حیوانی آفت کش ها متعلق به دسته شیمیایی ارگانوفسفات معمولی مواد شیمیایی نشان می دهد که دوزهای تک تک کوچک در یک روز بحرانی رشد می توانند بیش فعالی و تغییرات دائمی در سطح گیرنده های عصبی را در مغز ایجاد کنند.

Chlorpyrifos (دوسبان)، یکی از رایج ترین ارگانوفسفره ها، باعث کاهش سنتز DNA در مغز در حال رشد می شود و منجر به نقص در تعداد سلول می شود.

یکی دیگر از انواع متداول آفت کش ها، که به عنوان پریتروئید شناخته می شود، می تواند باعث بروز بیش فعالی دائمی در حیوانات در معرض دوزهای کوچک در یک روز بحرانی شده است.

استقامت، هماهنگی، حافظه و توانایی نمایش افراد آشنا در نقاشی ها در کودکان که در یک جامعه کشاورزی در مکزیک در معرض انواع آفت کش ها قرار داشت، آشکار شد.

فقط عواقب را تصور کنید اگر ما غذاهای غیر آلی را به مخلوط اضافه کنیم! این فقط عوارض جانبی کودکان است که در معرض آفت کش ها در زمین های بازی قرار دارند.


تفاوت بین غذاهای ارگانیک و غیر ارگانیک: 


از آنجا که غیر ممکن است از قرار گرفتن در معرض آفت کش ها اجتناب شود، بسیار مهم است که قرار گرفتن در معرض مواد غذایی ما را محدود کنیم. گروه کاری محیط زیست (EWG) فهرستی به نام "Dirty Dozen ™" را ایجاد کرده است که به مصرفکنندگان کمک می کند تا سطح آفت کش ها را در مواد غذایی خود به طور کامل افشا کنند و غذاهای حاوی بیشترین آفت کش ها را داشته باشند. 


1. سیب

2. توت فرنگی

3. انگور

4. کرفس

5. هلو

6. اسفناج

7. فلفل شیرین شیرین

8. نکتارهای وارد شده

9. خیار

10. گوجه فرنگی گیلاس

11. نخود فرنگی وارد شده

12. سیب زمینی


این بدان معنا نیست که سایر موارد تولید غیر آلی، مشکلی نیست. نقطه این لیست این است که خطرات مهمی را که این 12 غذا وجود دارد برجسته کنیم.



  • nadia borhan